fredag 24. april 2009

Første dag

Dette er mitt først blogginnlegg siden jeg så dagens lys i april 1964. Jeg sitter med et inntrykk av at hele verden blogger, så nå begynner jeg også. Jeg får la veien bli til mens jeg skriver, for jeg har ingen store planer riktig ennå, men det er vel mest nærliggende å skrive om jobbrelaterte temaer, dvs språkstoff, særlig japansk, og hvordan det er å være såkalt "lausunge" (midlertidig ansatt) ved en norsk utdanningsinstitutsjon (UiB). Og jeg kommer til å skrive vekselvis på norsk, engelsk og japansk, alt etter emne og humør.

Pga av et stygt underskudd ved HF ser man seg nødt til å skjære inn til beinet til høsten og klare seg uten timelærere og hjelp utenfra. Det er ensbetydende med at jeg må bære hele japanskfaget alene i ett semester, noe jeg vet jeg skal klare. Men det var jo litt dårlig timing, siden jeg driver og skriver ferdig doktoravhandlingen min for tiden. Om jeg ikke blir ferdig i løpet av de neste 3 månedene, så er det altså forskningsstopp igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar